System GANTRAIL - charakterystyka
Przedsiębiorstwo HAK SP. z o.o. od ponad 20 lat jest wyłącznym polskim dystrybutorem elementów elastycznego mocowania szyn GANTRAIL. Specjalizujemy się w doborze elementów, projektowaniu torowisk dźwignicowych oraz ich kompleksowym wykonawstwie. Służymy wsparciem technicznym na kazdym etapie realizacji. 
System elastycznego mocowania szyn GANTRAIL składa się z dwóch podstawowych elementów – klem szynowych (zacisków) oraz podkładek elastycznych. Klemy wyposażono w gwarantujący bezpieczeństwo mechanizm samozaciskowy oraz elastomerowe elementy, zapewniające kontrolowany docisk szyny dla powstrzymania jej nadmiernej migracji.  
Torowiska z wykorzystaniem elementów GANTRAIL mogą być wykonywane w trybie elastycznym (z podkładkami elastycznymi pod szyną) lub półelastycznym (bez podkładek elastycznych pod szyną).
Klemy spawane, klemy przykręcane, podkładki elastyczne
Klemy występują w dwóch wersjach – klemy spawane oraz klemy przykręcane, co pozwala na wybór instalacji adekwatnej do istniejącego zapotrzebowania. Wybór pomiędzy zaciskami przykręcanymi oraz spawanymi jest zazwyczaj często oparty na praktyce i preferencjach branżowych. Przykręcane klipsy są ekonomiczne i wygodne, ale przeznaczone są do urządzeń o znacznie niższej nośności. W przemyśle ciężkim, takim jak produkcja stali i aluminium, zwykle stosuje się więc klemy spawane, podczas gdy lżejsze zastosowania, takie jak budynki przemysłowe i magazyny wysokiego składowania, zwykle używają klem mocowanych śrubami. Podkładki elastyczne, lokalizowane pod szyną, również występują w kilku wersjach, dostosowanych do sposobu zamocowania szyny. 
Elastyczny system mocowania szyn - zalety
System Gantrail daje możliwość płynnej regulacji, pozwalając na precyzyjne pozycjonowanie szyn. Zestawienie klem szynowych oraz podkładek elastycznych zostało zaprojektowane tak, by przenosić bardzo duże siły, generowane przez poruszające się dźwignice z pełnym obciążeniem. System jest dostosowany do każdego typu klemy.
System Gantrail daje możliwość płynnej regulacji, pozwalając na precyzyjne pozycjonowanie szyn. Zestawienie klem szynowych oraz podkładek elastycznych zostało zaprojektowane tak, by przenosić bardzo duże siły, generowane przez poruszające się dźwignice z pełnym obciążeniem.
 
| SZTYWNY SPOSÓB MOCOWANIA SZYN | ELASTYCZNY SPOSÓB MOCOWANIA SZYN | 
| 
brak możliwości regulacji położenia szynyudary na złączach szynnierównomierne zużycie główki szynywysoka koncentracja naprężeń pod stopą szynyprzedwczesne zużycie szynyodkształcenie główki szynyszybkie zmęczenie belek podsuwnicowych | 
możliwość bezstopniowej regulacji położenia szynyznacznie zmniejszenie drgań i wibracji zmniejszenie hałasuredukcja naprężeń pod stopą szynyzwiększona odporność na  obciążenia zmęczenioweeliminacja procesu zużycia podłożawydłużony resurs toru oraz mechanizmu jazdy |