Każdy żuraw został wyposażony w stopę montażową umożliwiającą jego posadowienie na platformie kolejowej w trzech pozycjach roboczych prostopadłych do osi wagonu oraz w dwóch pozycjach transportowych równoległych do osi wagonu. Żurawie wyposażone są w elektryczny wciągnik łańcuchowy oraz uniwersalny uchwyt do transportu szyn kolejowych S49 i UIC60.
Zastosowanie:
przeznaczony do ładowania i rozładowywania szyn z platformy kolejowej, a także ich ułożenia wzdłuż budowanej trasy kolejowej. Obsługiwać można pojedynczy żuraw – w przypadku szyn w odcinkach krótkich, lub zespół żurawi (do 4 szt) w przypadku szyn o odcinkach długich.
*Podane wartości dotyczą żurawia przedstawionego na załączonym zdjęciu/rysunku. Parametry mogą być każdorazowo dostosowywane do potrzeb użytkownika/zamawiającego.
 
Żuraw do transportu szyn posadowiony na platformie kolejowej
Każdy żuraw został wyposażony w stopę montażową umożliwiającą jego posadowienie na platformie kolejowej w trzech pozycjach roboczych prostopadłych do osi wagonu oraz w dwóch pozycjach transportowych równoległych do osi wagonu. Żurawie wyposażone są w elektryczny wciągnik łańcuchowy oraz uniwersalny uchwyt do transportu szyn kolejowych S49 i UIC60. Ramię żurawia dzięki zastosowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym ustawia się w poziomo niwelując krzywiznę położenia toru kolejowego.
Sterowanie odbywa się poprzez system radiowy skonfigurowany tak, aby możliwy był selektywny wybór pracy – każdym żurawiem osobno, synchronicznie w dowolnie wybranych parach lub wszystkimi żurawiami jednocześnie. Dostępne jest również sterowanie tzw. awaryjne każdym żurawiem osobno poprzez kasetę zamontowaną bezpośrednio przy wciągniku.
Żuraw kolejowy ze względu na specyfiką jego zabudowy, zasila się poprzez akumulator bądź generator spalinowy będący na wyposażeniu żurawi. Obsługiwać można pojedynczy żuraw – w przypadku szyn w odcinkach krótkich, lub zespół żurawi (do 4 szt) w przypadku szyn o odcinkach długich. Prezentowane urządzenie stanowi przykład specjalnego rozwiązania technicznego, zaprojektowanego i wykonanego pod jednostkowe uwarunkowania.
Zastosowanie:
przeznaczony do ładowania i rozładowywania szyn z platformy kolejowej, a także ich ułożenia wzdłuż budowanej trasy kolejowej.
Opis techniczny:
podane parametry mogą być każdorazowo dostosowane do potrzeb użytkownika.
Żuraw kolejowy HAK, opisany jako "żuraw do transportu szyn na platformie kolejowej", jest dedykowany do załadunku, rozładunku i manipulacji szynami kolejowymi lub innymi długimi elementami bezpośrednio na platformach wagonów kolejowych.
Kluczowe cechy to prawdopodobnie kompaktowa konstrukcja umożliwiająca montaż na platformie kolejowej, odpowiedni udźwig i wysięg do obsługi szyn, precyzyjne sterowanie oraz możliwość pracy w warunkach terenowych wzdłuż torowisk.
Tak, jako producent urządzeń specjalistycznych, HAK najpewniej projektuje żurawie kolejowe dostosowane do specyficznych potrzeb, takich jak typ platformy kolejowej, rodzaj transportowanych elementów, wymagana wydajność i warunki eksploatacji.
Żurawie te są wyposażane w systemy sterowania umożliwiające precyzyjne operowanie ładunkiem (np. sterowanie radiowe) oraz systemy bezpieczeństwa, takie jak ograniczniki udźwigu, stateczności, wyłączniki awaryjne, dostosowane do specyfiki pracy na taborze kolejowym.
Przedsiębiorstwo HAK, jako producent, oferuje kompleksową obsługę, która zazwyczaj obejmuje montaż żurawia na platformie kolejowej, uruchomienie, szkolenie operatorów oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny tych specjalistycznych urządzeń.