Hak

Torowiska na podłożu betonowym typu gantrail - informacje ogólne

System elastycznego mocowania szyn GANTRAIL jest powszechnie stosowany do wykonawstwa torowisk dźwignicowych na podbudowie betonowej. Konstrukcje tego typu stosuje się najczęściej w przypadku dźwignic poruszających się po podłożu - suwnic bramowych, żurawi, przesuwnic. 

ELASTYCZNY SYSTEM MOCOWANIA SZYN
GANTRAIL

Metody elastycznego mocowania szyn na podłożu betonowym

Rysunek powyżej przedstawia dwa zasadnicze sposoby mocowania szyn na podłożu betonowym:

  • Pierwszy po lewej stronie przy użyciu klem mocowanych do stalowej podkładki poprzez przyspawanie dolnej części klemy.
  • Drugi sposób polega na przykręceniu klem do podłoża poprzez kotwy zamocowane w fundamencie lub przez przyspawane do stalowej podkładki gwintowanej szpilki.

Alternatywą stosowaną zależnie od środowiska, nacisków kół oraz temperatur jest rozwiązanie bez przekładki elastycznej. Uzupełnieniem tej metody jest zastosowanie specjalnych mas służących do wypełnienia przestrzeni między wypoziomowaną blachą ciągłą lub pojedynczymi podkładkami stalowymi a podłożem.

 

Projektowanie torowisk na podłożu betonowym

Zastosowanie: Zastosowanie nawet najlepszych materiałów nie da spodziewanych efektów jeśli użyto ich w oparciu o błędny projekt. Przedsiębiorstwo HAK z przyjemnością przedstawi własny profesjonalny projekt lub wesprze działania projektantów, rzeczoznawców, pracowników kontrahentów we wszelkim działaniu tak aby zapewnić bezproblemową eksplatację torowiska na długie lata.

Montaż torowisk na podłożu betonowym

Tolerancje wymagane przy montażu szyn sa znacznie węższe niż przy montażu belek podsuwnicowych. Szyny mogą i powinny być łączone poprzez zespawanie w linię ciagłą ale nie można tego wykonać przy użyciu technik stosowanych do spawania stali konstrukcyjnych. Specjalistyczna znajomość technik montażu daje gwarancję na efektywne, bezproblemowe korzystanie z torowisk na wiele lat. Aby właściwie wykonać montaż torowiska należy posiadać

  • Perfekcyjny projekt
  • Wysoko kwalifikowana kadrę
  • Użyć odpowiednich materiałów
Wyślij zapytanie ofertowe

 SUWNICA

Pomostowa

Bramowa

1-dźwigarowa

2-dźwigarowa

Chwytakowa

Hakowa

Inne:

PARAMETRY SUWNICY:

Udźwig

[kg]

Masa suwnicy

[kg]

Prędkość jazdy

[m/s]

Liczba suwnic na torze

Grupa natężenia pracy

Lekka

Średnia

Ciężka

Liczba kół w czołownicy

Rozstaw kół w czołownicy

[mm]

OBCIĄŻENIA KÓŁ

Maks. poziome

[kN]

Maks. pionowe

[kN]

TYP SZYNY

A mm

B mm

C mm

PARAMETRY TORU

Stan toru

Nowy tor

Remont toru

Rodzaj belki podsuwnicowej (struktura podłoża)

Stalowa

Betonowa

Długość toru

[mm]

Ilość szyn

Szerokość dźwigara bądź blachy czołowej na której spoczywa szyna

[mm]

Wysokość główki szyny od poziomu roboczego

[mm]

Rozstaw osi szyn

[mm]

Rozstaw osi skrajnych kół w czołownicy

[mm]

Szerokość bieżni tocznej koła

[mm]

Boczne rolki prowadzące

Tak

Nie

Podparcie szyny

Ciągłe

Członowe

ŚRODOWISKO

Wewnątrz

Na zewnątrz

Korozja

Wilgotne

Oleje i smary



 

 

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Zapisz się do newslettera