- Suwnice jednodźwigarowe i dwudźwigarowe
- Suwnica jednodźwigarowa o udźwigu Q=5,0t
- Suwnica jednodźwigarowa Q=3,2t
- Suwnica jednodźwigarowa Q=6,3t
- Suwnica jednodźwigarowa Q= 5,0t
- Suwnica jednodźwigarowa Q = 12,5t
- Suwnica jednodźwigarowa Q = 2,0t
- Suwnica jednodźwigarowa Q= 2,0t
- Suwnica jednodźwigarowa Q = 10 ton
- Suwnica jednodźwigarowa Q = 3,2 tony
- Suwnica jednodźwigarowa Q = 5 ton
- Suwnica jednodźwigarowa Q = 10 ton
- Suwnica dwudźwigarowa Q=20t i Q=8t
- Suwnica dwudźwigarowa Q=25t i Q=16/5t
- Suwnica dwudźwigarowa 20t
- Suwnica dwudźwigarowa Q = 12,5 / 6,3 t
- Suwnica dwudźwigarowa chwytakowa
- Suwnica dwudźwigarowa czerpakowa
- Suwnica dwudźwigarowa czerpakowa
- Suwnica dwudźwigarowa czerpakowa
- Suwnica dwudźwigarowa czerpakowa
- Suwnica dwudźwigarowa Q=20t
- Suwnica dwudźwigarowa Q = 20,0 t / 10,0 t
- Suwnice bramowe i półbramowe
- Automatyzacja procesów produkcyjnych
- Realizacja - system mobilny z suwnicą do transportu komponentów
- System transportu form odlewniczych
- System automatycznej obsługi magazynów obrotowych
- System poziomego transportu kręgów stalowych
- Zespół chwytaków do transportu szyn
- System manipulatorów z obrotnikiem detali
- Manipulator do badań RTG stali
- System technologiczny automatycznego zacierania betonu
- System automatyczny do magazynu paliw alternatywnych
- Platformy i wozy transportowe
- Platforma transportowa Q=25t
- Platforma transportowa Q=30t
- Platforma transportowa Q=16t
- Wóz międzynawowy do cynkowni
- Platforma do transportu korpusów generatorów
- Samojezdna platforma omnikierunkowa PSK HAK
- Wóz szynowy do kontenerów typu mulda
- Realizacja - wóz do transportu rolki młyna węglowego
- Platforma do transportu kadzi z żużlem
- Przesuwnice
- Żurawie warsztatowe
- Żuraw warsztatowy słupowy pełnoobrotowy ZSP Q=3,2t
- Żuraw warsztatowy w wykonaniu specjalnym
- Żuraw warsztatowy słupowy ZSO
- Żuraw warsztatowy przyścienny ZPW Q=1,5t
- Żurawie warsztatowe słupowe Q = 2 tony
- Wysięgnik żurawia
- Żuraw - manipulator kolumnowy
- Żuraw hydrauliczny o konstrukcji teleskopowej
- Żuraw warsztatowy ZSP
- Torowiska Dźwignic
- Trawersy
- Trawersa do podnoszenia wirników turbiny
- Trawersa elektropermanentna
- Trawersa o zmiennym rozstawie haków
- Trawesa odlewnicza
- Trawersa TRW
- Trawersa obrotowa Q=40t
- Trawersa TRA
- Trawersa belkowa hutnicza
- Trawersa do transportu walców
- Trawersa krzyżowa - Realizacja
- Realizacja - trawersa 175t
- Realizacja - trawersa obrotowa Q=48t
- Uchwyty i chwytaki
- Specjalne rozwiązania
- Realizacja - mobilna wiata fitosanitarna
- Realizacja - urządzenie do prostowania ścian i obwodzin węglarek
- Realizacja - urządzenie do prostowania konstrukcji
- Rama transportowa do rdzenia uzwojonego
- Zapadnia zestawów kołowych
- Realizacja - obrotniki pasowe do elementów wielkogabarytowych DOR=11t
- Realizacja - system do transportu bloczków na stanowisku pakowania
- Realizacja - stół do podmontażu sufitu i okablowania
- Realizacja - obrotnik rolkowy stacjonarny DOR=440t
- Urządzenia dźwignicowe jako wyposażenie linii technologicznej
- Realizacja - wyposażenie linii technologicznej do budowy infrastruktury kolejowej
- Realizacja - kosz do transportu materiałów budowlanych
- Filmy
Torowiska na podłożu betonowym typu gantrail - informacje ogólne
System elastycznego mocowania szyn GANTRAIL jest powszechnie stosowany do wykonawstwa torowisk dźwignicowych na podbudowie betonowej. Konstrukcje tego typu stosuje się najczęściej w przypadku dźwignic poruszających się po podłożu - suwnic bramowych, żurawi, przesuwnic.
ELASTYCZNY SYSTEM MOCOWANIA SZYN
|
Metody elastycznego mocowania szyn na podłożu betonowym
Rysunek powyżej przedstawia dwa zasadnicze sposoby mocowania szyn na podłożu betonowym:
- Pierwszy po lewej stronie przy użyciu klem mocowanych do stalowej podkładki poprzez przyspawanie dolnej części klemy.
- Drugi sposób polega na przykręceniu klem do podłoża poprzez kotwy zamocowane w fundamencie lub przez przyspawane do stalowej podkładki gwintowanej szpilki.
Alternatywą stosowaną zależnie od środowiska, nacisków kół oraz temperatur jest rozwiązanie bez przekładki elastycznej. Uzupełnieniem tej metody jest zastosowanie specjalnych mas służących do wypełnienia przestrzeni między wypoziomowaną blachą ciągłą lub pojedynczymi podkładkami stalowymi a podłożem.
Projektowanie torowisk na podłożu betonowym
Zastosowanie: Zastosowanie nawet najlepszych materiałów nie da spodziewanych efektów jeśli użyto ich w oparciu o błędny projekt. Przedsiębiorstwo HAK z przyjemnością przedstawi własny profesjonalny projekt lub wesprze działania projektantów, rzeczoznawców, pracowników kontrahentów we wszelkim działaniu tak aby zapewnić bezproblemową eksplatację torowiska na długie lata.
Montaż torowisk na podłożu betonowym
Tolerancje wymagane przy montażu szyn sa znacznie węższe niż przy montażu belek podsuwnicowych. Szyny mogą i powinny być łączone poprzez zespawanie w linię ciagłą ale nie można tego wykonać przy użyciu technik stosowanych do spawania stali konstrukcyjnych. Specjalistyczna znajomość technik montażu daje gwarancję na efektywne, bezproblemowe korzystanie z torowisk na wiele lat. Aby właściwie wykonać montaż torowiska należy posiadać
- Perfekcyjny projekt
- Wysoko kwalifikowana kadrę
- Użyć odpowiednich materiałów
SUWNICA |
Pomostowa |
|||
Bramowa |
||||
1-dźwigarowa |
||||
2-dźwigarowa |
||||
Chwytakowa |
||||
Hakowa |
||||
Inne: |
||||
PARAMETRY SUWNICY: |
Udźwig |
[kg] |
||
Masa suwnicy |
[kg] |
|||
Prędkość jazdy |
[m/s] |
|||
Liczba suwnic na torze |
||||
Grupa natężenia pracy |
Lekka |
|||
Średnia |
||||
Ciężka |
||||
Liczba kół w czołownicy |
||||
Rozstaw kół w czołownicy |
[mm] |
|||
OBCIĄŻENIA KÓŁ |
Maks. poziome |
[kN] |
||
Maks. pionowe |
[kN] |
|||
TYP SZYNY |
A mm |
|||
B mm |
||||
C mm |
||||
PARAMETRY TORU |
Stan toru |
Nowy tor |
||
Remont toru |
||||
Rodzaj belki podsuwnicowej (struktura podłoża) |
Stalowa |
|||
Betonowa |
||||
Długość toru |
[mm] |
|||
Ilość szyn |
||||
Szerokość dźwigara bądź blachy czołowej na której spoczywa szyna |
[mm] |
|||
Wysokość główki szyny od poziomu roboczego |
[mm] |
|||
Rozstaw osi szyn |
[mm] |
|||
Rozstaw osi skrajnych kół w czołownicy |
[mm] |
|||
Szerokość bieżni tocznej koła |
[mm] |
|||
Boczne rolki prowadzące |
Tak |
|||
Nie |
||||
Podparcie szyny |
Ciągłe |
|||
Członowe |
||||
ŚRODOWISKO |
Wewnątrz |
|||
Na zewnątrz |
||||
Korozja |
||||
Wilgotne |
||||
Oleje i smary |