Hak

System GLIDERAIL

Przedsiębiorstwo HAK Sp. z o.o. jest wyłącznym polskim dystrybutorem systemu GlideRail – innowacyjnego rozwiązania do mocowania i ochrony torowisk dźwignicowych, zaprojektowanego z myślą o redukcji zużycia, drgań oraz kosztów eksploatacyjnych. System powstał jako odpowiedź na problemy typowych połączeń przegubowych wysięgników (boom hinge joints), szczególnie w środowiskach portowych i przemysłowych o wysokim obciążeniu.

Zapytaj o produkt

System GLIDERAIL - charakterystyka

Przedsiębiorstwo HAK Sp. z o.o. jest wyłącznym polskim dystrybutorem systemu GlideRail – innowacyjnego rozwiązania do mocowania i ochrony torowisk dźwignicowych, zaprojektowanego z myślą o redukcji zużycia, drgań oraz kosztów eksploatacyjnych. System powstał jako odpowiedź na problemy typowych połączeń przegubowych wysięgników (boom hinge joints), szczególnie w środowiskach portowych i przemysłowych o wysokim obciążeniu.

Dzięki unikalnej konstrukcji krótkich szyn oraz opatentowanym zaciskom, GlideRail zwiększa żywotność torowiska, poprawia komfort pracy operatora i minimalizuje przestoje spowodowane awariami.

Typowe problemy rozwiązywane przez GlideRail

  • uszkodzenia spoin szynowych wskutek drgań i ruchu,
  • poluzowanie lub uszkodzenia klem i śrub mocujących,
  • nadmierne drgania i hałas na połączeniach krótkich szyn,
  • odkształcenia konstrukcji i krawędzi szyn,
  • przyspieszone zużycie podkładek elastycznych,
  • dyskomfort operatorów dźwignic,
  • wysokie koszty konserwacji i skrócony czas eksploatacji torowisk.

Budowa i elementy systemu GlideRail

  1. Kotwa szynowa – ogranicza ruch wzdłużny
  2. Klema Gantrail 1216-15 – ogranicza ruch poziomy
  3. Klema GlideRail – ogranicza ruch pionowy
  4. Krótka szyna (strona morska) – profilowana dla maksymalnej trwałości
  5. Blok prowadzący – ustawia krótkie szyny we właściwej pozycji
  6. Krótka szyna (strona lądowa) – profilowana dla maksymalnej trwałości
  7. System poziomowania – zapewnia równą pracę wysięgnika
  8. Płyta dystansowa pod połączenie – zapewnia płaską powierzchnię montażu
  9. Płyta dystansowa – dodatkowe wyrównanie powierzchni montażowej

Unikalne cechy konstrukcji klem GlideRail

  • koncentryczna budowa pozwalająca na szeroki zakres regulacji wysokości i położenia,
  • duża, zakrzywiona powierzchnia docisku zwiększająca przyczepność,
  • siła docisku działa prostopadle do śruby, redukując ryzyko jej pęknięcia,
  • śruba obrotowa koncentryczna współpracująca z nakrętką samohamowną,
  • ograniczenie konieczności ponownego dokręcania.

Zalety systemu GlideRail

  • zmniejszone wymagania konserwacyjne – zoptymalizowany rozkład naprężeń minimalizuje zużycie krawędzi i spoin szynowych,
  • wydłużona żywotność torowiska – mniejsze uszkodzenia i zużycie dzięki specjalnemu profilowi krótkich szyn,
  • lepsze parametry pracy – redukcja hałasu i wibracji, większa stabilność pod obciążeniem,
  • elastyczność zastosowań – kompatybilność z różnymi profilami i wymiarami szyn (A75, A100, gatunki stali 880 i 1080).

Zastosowanie

System GlideRail jest szczególnie polecany dla:

  • portów i terminali kontenerowych,
  • przemysłu ciężkiego,
  • obiektów o intensywnym ruchu suwnicowym,
  • modernizacji torowisk w istniejących instalacjach.

Porównanie rozwiązań OEM i GlideRail

OEM – standardowe połączenie przegubowe

GlideRail – innowacyjne rozwiązanie

  • zużycie krawędzi szyn na złączach
  • wysokie drgania i hałas
  • częste naprawy i wymiany
  • duże obciążenie punktowe
  • zoptymalizowany profil eliminujący punktowe zużycie
  • redukcja drgań i hałasu dzięki podzielonemu torowi jazdy kół
  • dłuższy okres eksploatacji elementów
  • równomierny rozkład sił w dwóch punktach kontaktu

 

 

Wyślij zapytanie ofertowe

Sprawdź również

Klemy spawane
Klemy przykręcane
Przekładki elastyczne
System GLIDERAIL
System GANTRAIL

Zapisz się do newslettera