System automatycznego transportu pudeł wagonów
Zautomatyzowany system przesuwnicowy, zaprojektowany i wykonany do transportu pudeł wagonów kolejowych w procesie obróbki oraz montażu.
Przesuwnica taboru kolejowego jest urządzeniem, służącym do przenoszenia pojazdów szynowych między równoległymi torami kolejowymi, znajdującym zastosowanie w miejscach, gdzie niemożliwa jest budowa rozjazdów kolejowych – w halach remontowych i lokomotywowniach, w sortowniach węgla i rud czy przy rampach przeładunkowych. Rozwiązanie tego typu stosuje się również jako wyposażenie linii technologicznych produkujących elementy taboru szynowego - służą do przemieszczania pudeł wagonów oraz lokomotyw pomiędzy poszczególnymi etapami obróbki oraz montażu.
CECHY SYSTEMU AUTOMATYCZNEGO TRANSPORTU PUDEŁ WAGONÓW
- system został oparty na budowie oraz cechach klasycznej przesuwnicy torowiskowej,
- urządzenie wyposażono w innowacyjny mechanizm wysuwkowy (zaczepowo-holowniczy), umożliwiający wciąganie wagonów oraz ich wypychanie bez stosowania linowych systemów wciągarkowych,
- sterowanie w cyklu półautomatycznym obejmuje wybór toru, z którego ma być pobrany pojazd szynowy i toru, na który ma być dostarczony – pozostałe sekwencje pracy realizowane automatycznie,
- układ iglicowy służy do sprzęgania toru jezdnego na przesuwnicy z torami dojazdowymi hali,
- układ pozycjonowania przesuwnicy służy do współosiowego ustawiania toru wewnętrznego przesuwnicy z torami dojazdowymi pojazdów szynowych,
- sterowanie jest możliwie również w trybie całkowicie ręcznym za pomocą systemu sterowania radiowego z odbiornikiem podłączonym poprzez złącze przemysłowe do szafy sterowniczej,
- przesuwnicę wyposażono w dodatkowe mechanizmy mechanicznego blokowania przesuwnicy na torze w pozycji każdego toru zajazdowego,
- przesuwnica wyposażona jest w elektrycznie sterowane szlabany informujące osoby postronne o rozpoczęcie procesu transportu pudła z/na przesuwnicę,
- możliwość wykonania systemu w różnych konfiguracjach gabarytowych i udźwigowych.
KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA SYSTEMU
- znaczne zwiększenie wydajności procesu transportu oraz pozycjonowania ładunków wielkogabarytowych,
- zwiększenie dokładności procesu,
- automatyzacja procesu odbywającego się bez bezpośredniego udziału operatora,
- kompaktowość - kompleksowy system do zastosowania w zakładzie przemysłowym,,
- zwiększenie bezpieczeństwa pracy.
ZASTOSOWANIE
- w procesach transportu pudeł wagonów oraz lokomotyw w procesach obróbki i montażu,
- w procesach transportu / zmiany torowiska pojazdów szynowych.