System GANTRAIL - charakterystyka
Przedsiębiorstwo HAK SP. z o.o. od ponad 20 lat jest wyłącznym polskim dystrybutorem elementów elastycznego mocowania szyn GANTRAIL. Specjalizujemy się doborze elementów, projektowaniu torowisk dźwignicowych oraz ich kompleksowym wykonawstwie. Służymy wsparciem technicznym na kazdym etapie realizacji.
System elastycznego mocowania szyn GANTRAIL składa się z dwóch podstawowych elementów – klem szynowych (zacisków) oraz podkładek elastycznych. Klemy wyposażono w gwarantujący bezpieczeństwo mechanizm samozaciskowy oraz elastomerowe elementy, zapewniające kontrolowany docisk szyny dla powstrzymania jej nadmiernej migracji.
Torowiska z wykorzystaniem elementów GANTRAIL mogą być wykonywane w trybie elastycznym (z podkładkami elastycznymi pod szyną) lub półelastycznym (bez podkładek elastycznych pod szyną).
Elementy elastycznego mocowania szyn GANTRAIL
Klemy spawane, klemy przykręcane, podkładki elastyczne
Klemy występują w dwóch wersjach – sklemy spawane oraz klemy przykręcane, co pozwala na wybór instalacji adekwatnej do istniejącego zapotrzebowania. Wybór pomiędzy zaciskami przykręcanymi oraz spawanymi jest zazwyczaj często oparty na praktyce i preferencjach branżowych. Przykręcane klipsy są ekonomiczne i wygodne, ale przeznaczone są do urządzeń o znacznie niższej nośności. W przemyśle ciężkim, takim jak produkcja stali i aluminium, zwykle stosuje się więc klemy spawane, podczas gdy lżejsze zastosowania, takie jak budynki przemysłowe i magazyny wysokiego składowania, zwykle używają klem mocowanych śrubami. Podkładki elastyczne, lokalizowane pod szyną, również występują w kilku wersjach, dostosowanych do sposobu zamocowania szyny.
Elastyczny system mocowania szyn - zalety
System Gantrail daje możliwość płynnej regulacji, pozwalając na precyzyjne pozycjonowanie szyn. Zestawienie klem szynowych oraz podkładek elastycznych zostało zaprojektowane tak, by przenosić bardzo duże siły, generowane przez poruszające się dźwignice z pełnym obciążeniem. System jest dostosowany do każdego typu klemy oraz do każdego rodzaju podłoża. Umozliwia spawanie szyn w linię ciągłą oraz budowę troowiska dla urządzeń wyposażonych w rolki boczne mechanizmu jazdy.
SZTYWNY SPOSÓB MOCOWANIA SZYN |
ELASTYCZNY SPOSÓB MOCOWANIA SZYN |
|
|
Montaż torowiska w systemie GANTRAIL
SUWNICA |
Pomostowa |
|||
Bramowa |
||||
1-dźwigarowa |
||||
2-dźwigarowa |
||||
Chwytakowa |
||||
Hakowa |
||||
Inne: |
||||
PARAMETRY SUWNICY: |
Udźwig |
[kg] |
||
Masa suwnicy |
[kg] |
|||
Prędkość jazdy |
[m/s] |
|||
Liczba suwnic na torze |
||||
Grupa natężenia pracy |
Lekka |
|||
Średnia |
||||
Ciężka |
||||
Liczba kół w czołownicy |
||||
Rozstaw kół w czołownicy |
[mm] |
|||
OBCIĄŻENIA KÓŁ |
Maks. poziome |
[kN] |
||
Maks. pionowe |
[kN] |
|||
TYP SZYNY |
|
A mm |
||
B mm |
||||
C mm |
||||
PARAMETRY TORU |
Stan toru |
Nowy tor |
||
Remont toru |
||||
Rodzaj belki podsuwnicowej (struktura podłoża) |
Stalowa |
|||
Betonowa |
||||
Długość toru |
[mm] |
|||
Ilość szyn |
||||
Szerokość dźwigara bądź blachy czołowej na której spoczywa szyna |
[mm] |
|||
Wysokość główki szyny od poziomu roboczego |
[mm] |
|||
Rozstaw osi szyn |
[mm] |
|||
Rozstaw osi skrajnych kół w czołownicy |
[mm] |
|||
Szerokość bieżni tocznej koła |
[mm] |
|||
Boczne rolki prowadzące |
Tak |
|||
Nie |
||||
Podparcie szyny |
Ciągłe |
|||
Członowe |
||||
ŚRODOWISKO |
Wewnątrz |
|||
Na zewnątrz |
||||
Korozja |
||||
Wilgotne |
||||
Oleje i smary |
System Gantrail daje możliwość płynnej regulacji, pozwalając na precyzyjne pozycjonowanie szyn. Zestawienie klem szynowych oraz podkładek elastycznych zostało zaprojektowane tak, by przenosić bardzo duże siły, generowane przez poruszające się dźwignice z pełnym obciążeniem.