Hak

Torowiska na podłożu betonowym

Oferujemy również ekspertyzy, pomiary, a także remonty i modernizacje torowisk dźwignicowych na podłożu betonowym. Zdobyte doświadczenie oraz zespół specjalistów umożliwiają nam wykonanie bądź modernizację torowisk o wysokich wymaganiach, w trudnych warunkach użytkowych, w zakładach z rozbudowaną infrastrukturą.

Projektujemy oraz wykonujemy:

  • torowiska na podłożu betonowym w systemie elastycznego mocowania szyn.
  • torowiska na podłożu betonowym w systemie półelastycznego mocowania szyn,
  • torowiska na podłożu betonowym w systemie sztywnego mocowania szyn,
  • podtorza suwnic oraz innych urządzeń dźwignicowych - konstrukcje wsporcze, podbudowy, estakady itp.
Zapytaj o produkt

Torowiska na podłożu betonowym 

Przedsiębiorstwo HAK Sp. z.o.o. oferuje projektowanie i wykonawstwo torowisk poddźwignicowych na podłożu betonowym, przystosowanych do pracy suwnic, żurawi, platform transportowych, wciągników i wciągarek. Nasze torowiska wykonujemy z materiałów najwyższej jakości oraz z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Gwarantujemy wysoką odporność torowisk na obciążenia generowane przez dźwignice oraz ich długoletnią trwałość.

Oferujemy również ekspertyzy, pomiary, a także remonty i modernizacje torowisk dźwignicowych na podłożu betonowym. Zdobyte doświadczenie oraz zespół specjalistów umożliwiają nam wykonanie bądź modernizację torowisk o wysokich wymaganiach, w trudnych warunkach użytkowych, w zakładach z rozbudowaną infrastrukturą.

Projektujemy oraz wykonujemy:

  • torowiska na podłożu betonowym w systemie elastycznego mocowania szyn.
  • torowiska na podłożu betonowym w systemie półelastycznego mocowania szyn,
  • torowiska na podłożu betonowym w systemie sztywnego mocowania szyn,
  • podtorza suwnic oraz innych urządzeń dźwignicowych - konstrukcje wsporcze, podbudowy, estakady itp.

 

Projektowanie torowisk na podłożu betonowym

Przedsiębiorstwo HAK Sp. z o.o. oferuje usługę projektowania torowisk dźwignicowych na podłożu betonowym. Przygotowujemy projekty pod własne realizacje, wspieramy również działania projektantów i rzeczoznawców we wszelkich działaniach tak, aby zapewnić bezproblemową eksploatację torowiska na długie lata. 

Montaż torowisk na podłożu betonowym

Tolerancje wymagane przy montażu szyn sa znacznie węższe niż przy montażu belek podsuwnicowych. Szyny mogą i powinny być łączone poprzez zespawanie w linię ciagłą okręślonymi metodami, innymi niż techniki stosowane do spawania stali konstrukcyjnych. Specjalistyczna znajomość technik montażu daje gwarancję na efektywne, bezproblemowe korzystanie z torowisk na wiele lat. Dopracowany projekt, wysoko wykwalifikowana kadra oraz odpowiednie materiały i sprzęt umożliwiają nam świadczenie kompleksowych usług montażu torowisk dźwignicowych na podłożu betonowym. 

Elastyczne mocowania szyn na podłożu betonowym

Elastyczne mocowanie szyn na podłożu betonowym realizaowane jest z zastosowaniem systemu elastycznego mocowania szyn GANTRAIL. Rysunek poniżej przedstawia dwa zasadnicze sposoby mocowania szyn na podłożu betonowym:

  • Pierwszy po lewej stronie przy użyciu klem mocowanych do stalowej podkładki poprzez przyspawanie dolnej części klemy.
  • Drugi sposób polega na przykręceniu klem do podłoża poprzez kotwy zamocowane w fundamencie lub przez przyspawane do stalowej podkładki gwintowanej szpilki.

Alternatywą, stosowaną zależnie od środowiska, nacisków kół oraz temperatur, jest rozwiązanie bez przekładki elastycznej. Uzupełnieniem tej metody jest zastosowanie specjalnych mas służących do wypełnienia przestrzeni pomiędzy wypoziomowaną blachą ciągłą lub pojedynczymi podkładkami stalowymi a podłożem. 

 

 

Są to torowiska naziemne, dedykowane głównie dla suwnic bramowych, półbramowych, a także dla ciężkich przesuwnic i wozów transportowych. Szyny są montowane bezpośrednio na przygotowanym wcześniej fundamencie betonowym, który przenosi całe obciążenie z urządzenia na grunt.

HAK realizuje torowiska w różnych technologiach, w tym metodą tradycyjną (ze stalowymi podlewkami) oraz w nowoczesnym systemie montażu ciągłego lub przerywanego z użyciem specjalnych, elastycznych mas zalewowych. Wybór technologii zależy od obciążeń i wymagań eksploatacyjnych.

W tym systemie szyny są mocowane do fundamentu za pomocą specjalnych klipsów (łapek sprężystych), które są przykręcane do zakotwionych w betonie śrub. Pomiędzy szyną a betonem stosuje się elastyczną podkładkę. Taki system doskonale tłumi drgania, redukuje hałas i wydłuża żywotność torowiska oraz kół suwnicy.

Fundament jest absolutnie kluczowym elementem. Musi być zaprojektowany i wykonany tak, aby zapewnić stabilne i równe podparcie na całej długości toru oraz przenieść na grunt ogromne obciążenia dynamiczne generowane przez pracującą suwnicę. Błędy w wykonaniu fundamentu mogą prowadzić do szybkiej degradacji torowiska.

Tak, HAK oferuje kompleksową realizację, która może obejmować doradztwo techniczne na etapie projektowania fundamentów, dostawę wszystkich materiałów (szyn, systemów mocowania), precyzyjny montaż geodezyjny torowiska oraz przygotowanie pełnej dokumentacji powykonawczej.

Wyślij zapytanie ofertowe

Sprawdź również

Elastyczny system mocowania szyn GANTRAIL
Torowiska na podłożu stalowym
Torowiska na podłożu z tłucznia
Obrotnice
Obrotnice samochodowe

Zapisz się do newslettera